Als de lat hoog ligt, moet je springen

In het commerciële proces van accountmanagement staan klanten centraal. De klant aan de ene kant, de accountmanager als intermediair en zijn collega’s aan de andere kant. Om deze verschillende werelden draait het in ons programma ‘accountmanagement excellence’. We laten zien wat van accountmanagers wordt verwacht, namelijk: het managen van de business.

 

Met unieke, innovatieve trainingsmaterialen en actieve sessies werken we individueel of in groepsverband aan de ontwikkelingen van accountmanagement. Een programma op niveau, met praktische handvatten en koppeling naar eigen praktijk. Maximaal benutten van kansen, hefboomwerking en value propositie: daar draait het om in het programma. Ieder programma maken wij op maat.

 

Met onze programma’s ben je ervan verzekerd dat jouw accountmanagers klaar zijn voor de uitdagingen van de toekomst.

Waar zit het commerciële succes in jouw organisatie?

 

Succesvolle organisaties hebben een eigen organisatiecultuur, organisatie-DNA en kandidaten geselecteerd die passen bij de organisatie en klanten.

 

In het model hieronder zie je twee vormen van accountmanagement. De eerste sheet past bij een organisatie met bijvoorbeeld kapitaalgoederen. Let op, dit is een voorbeeld er komt nog wel iets meer bij kijken in de praktijk.

 

De tweede sheet past bij een fabrikant met een breed product portfolio. Je hebt legio verschillende manieren accountmanagement. Het doel van maatwerk: is een maximaal serviceniveau en maximale toegevoegde waarde bereiken voor je klanten. Dit gaat vandaag de dag niet lukken met een standaard aanpak en standaard sales training.

 

Feitelijk dient elke commerciële organisatie te beschikken over een uniek en sterk accountmanagement-DNA. Dit is de reden dat Saleskwadraat alleen maatwerk levert en de programma’s schrijft op elk uniek organisatie-DNA.

 

Saleskwadraat geeft advies, is inventief en creatief. Saleskwadraat komt met heldere ideeën en mogelijk volgt een bijpassende trainingsprogramma.

 

Opzoek naar inspiratie voor jouw team? Ga met ons in gesprek!

“Accountmanagement is zaken doen op hoog niveau. Het draait om ambitie, strategie, tactiek. De accountmanager zet middelen en vaardigheden strategische in voor het optimale resultaat. Welke middelen en vaardigheden zijn daar voor nodig? En welke inzichten? Saleskwadraat verzorgt trainingen en sessies op maat die gericht zijn op deze onderdelen en daarmee bijdragen aan maximaal meerwaarde voor je klanten.”

Door onze aanpak leer je vraagstukken, doelen en uitdagingen met het team op te lossen. Ontdek waar de kansen liggen met de unieke tools en modellen die Saleskwadraat zelf ontwikkeld.

 

Als team krijg je inzicht in elkaars kwaliteiten en leer je deze beter te waarderen. Uiteindelijk gaat het om slagvaardigheid van het hele team.

 

  • Gezamenlijk uitwerken van modellen
  • Ontdek de “blindspots”
  • Werken in groepsverband
  • Verschillen met elkaar overbruggen
  • Je collega’s waarderen op kwaliteiten en inzichten
  • Commerciële slagkracht ontwikkelen met het team
  • Nieuwe inzichten inzetten vanuit strategie en tactiek

 

Stel direct een vraag

Field Service Excellence, een geweldig groeiprogramma voor elke service-organisatie.

Een geweldig groeiprogramma voor elke service-organisatie. Field Service Excellence is een uniek programma in de BeNeLux. Na jarenlang de processen te hebben bestudeerd en na honderden field-service-bezoeken zijn we tot unieke inzichten gekomen. De serviceorganisatie neemt een steeds belangrijkere plek in binnen de organisatie. We werken aan een sterk service-DNA. Dit service-DNA is moeilijk te kopiëren door de concurrentie, in tegenstelling tot fysieke producten. Deze worden juist steeds sneller gekopieerd of unieke toegevoegde waarde wordt beperkt door diverse concurrenten op de markt. Sterke serviceorganisaties domineren, zijn maximaal klantgericht en voegen continu waarde toe aan haar klanten.

 

Field Service Excellence is een breed programma wat alle primaire service-activiteiten meeneemt. De kern van de activiteiten zit in het serviceveld, daar waar het werkelijk gebeurt en waar de klant de service kan ervaren. Afdelingen als planning, service coördinatie en technical support komen ook zeker voor in dit traject en zijn ook van belang om goede service te kunnen bieden.

 

 

  • Communicatieverbeteringen is een belangrijk aspect
  • Oprechte interesse in klanten tonen
  • Vraagtechnieken ontwikkelen
  • Managementinformatie
  • Persoonlijke ontwikkeling van de servicetechnici
  • Aanbevelingen in procesoptimalisatie
  • Wij houden de spiegel voor…
  • Een dashboard met positieve punten en aandachtspunten
  • Motiveren en het belang van goede service met praktische voorbeelden
  • Bijdragen aan het behoud en de ontwikkeling van de servicetechnici

 

 

Wil je meer info ontvangen over het bijzonder complete Field Service Excellence traject? Gebruik te button hieronder voor meer inspiratie.


Talent ontwikkelen met subsidies!

OOM is het scholingsadviesbureau van de sociale partners in de metaalbewerking. Ons gezamenlijk doel is om het vakmanschap in de branche naar een hoger niveau te brengen. Kijk voor de mogelijkheden op: https://www.oom.nl/regelingen

 


Account Management Excellence, 100% maatwerkoplossingen voor echte professionals!

In Account Management Excellence zit alles wat je nodig hebt om goed te groeien in het vak accountmanagement. Wij werken met een framework waarin het aantal dagen, de structuur en de opbouw zijn bepaald. Uit ervaring weten we dat deze structuur het beste resultaat laat zien. De inhoud van het programma is maatwerk.

 

Na de intakegesprekken bepalen we samen hoe het programma er precies uit komt te zien. Naast het individuele niveau nemen, we achtergrond, ervaring, doelen, klanten, bedrijfs-DNA, markt, digitalisering en leerdoelen mee.

 

 

  • We garanderen de inzet van unieke materialen
  • We leren je commerciële informatiestromen te managen
  • Uitgebreide inzichten in theorie accountmanagement
  • Theorie omzetten naar toepassingen in de praktijk
  • Leren werken met data en het belang daarvan
  • Profiteer van de jarenlange ervaring en beproefde methodieken
  • Honderden professionals zijn je voorgegaan
  • Praktisch gericht
  • Veel actieve onderdelen die direct aanzetten toe toepassing in de markt
  • Programma is van A tot Z verzorgd
  • We sluiten af met ingelijst certificaat


Wil je meer weten? Vraag meer informatie aan of een vrijblijvend gesprek via de button.


Het top programma; Account Management Excellence. Dit is echt een must voor iedere accountmanager of (key) accountmanager. Altijd 100% maatwerkoplosssingen bij Saleskwadraat, accountmanagement is namelijk maatwerk voor je klanten. Het creëren van maximale meerwaarde en diepe inzichten in te filosofie van goed accountmanagement. Durf jij de uitdaging aan!

 

Bij Saleskwadraat houden we van actieve sessies met veel zelf doen. Het gebruik van verschillende in huis ontwikkelde trainingsmaterialen is dus ook een must om een goede uitgebalanceerde training te kunnen verzorgen. Het visueel maken van de stof en vooral zelf doen. Praktisch gericht en met de focus op toepassen, tenslotte draait het om toepassen van de materie in de praktijk.

 

Uitgebalanceerde maatwerk programma’s, waar nieuwe inzichten leiden tot nieuwe mogelijkheden. Het leren verbinden van commerciële informatiestromen van social selling tot en met aftersales.

 

Saleskwadraat krijgt hoge waarderingen op zowel de toepasbaarheid van de stof als de totale verzorging van de trainingen. Geen “dertien in een dozijn training” maar echt 100% maatwerk. Tenslotte wil je na een training, vooral je werk makkelijker en efficiënter kunnen doen. Wij noemen dit het opbouwen van commerciële slagkracht!

 


Saleskwadraat is al jaren gespecialiseerd in 1 op 1 trainingen. We gebruiken een unieke combinatie van training en coaching. Beide technieken verweven we door elkaar in de sessies, om het beste resultaat met elkaar te bereiken. Hier zijn we zeer succesvol mee in de markt. Vraag naar de mogelijkheden. Maak gebruik van het contactformulier of via info@saleskwadraat.nl – WhatsApp 06-25145818
See you soon!


Saleskwadraat verzorgd maatwerk programma's. Samen bouwen aan een sterke toekomst!

Na de advies en intakegesprekken bepalen we samen hoe het programma er precies uit komt te zien. Naast het individuele niveau, nemen we achtergrond, ervaring, doelen, klanten, bedrijfs-DNA, markt, digitalisering en leerdoelen mee.

 

 

  • Adviestrajecten voor commerciële organisaties
  • Proces- en resultaatverbetering
  • Trainingssessies Account Management Excellence
  • Field Service Excellence projecten
  • Coaching 1 op 1, sales- managers, sales, technische functies, binnendienst
  • Field coaching sales en servicemedewerkers
  • Professional Sales Management voor salesmanagers
  • Sales en digitaliseringsessies voor individu of team
  • POP trajecten, met concreet POP plan
  • Trainingen Field Service
  • Target sessies, target en budgetplanning
  • New Business sessies, seminars meer grip op New Business
  • Sales- scan commerciële functies
  • Onboarding trajecten
  • Persoonlijk advies en begeleiding van directie tot logistiek

Interesse? Neem contact met ons op

Wat onze klanten vaak over ons zeggen in de evaluatie.

 

“Top programma, goed verzorgd en veel van opgestoken. Het totaalplaatje klopt gewoon. Locatie, inhoud, verzorging en in een prettige sfeer”.

“Ik voel me enorm gesterkt op mijn missie, veel bevestiging, nieuwe inzichten en waardevolle informatie mee genomen.”

“Nieuwe inzichten ophalen, bewustzijn vergroten en kennis uitbreiden. Saleskwadraat biedt ze alle drie.”

 

“Het informatiestromen managen met de digitale veranderingen zoals social selling vond ik erg interessant.”

 

“Het heeft me een hele stap verder gebracht, dank voor de inzichten.”

 

“De inzichten in de digitale transformatie en zaken doen in de nieuwe wereld zoals Saleskwadraat uitlegt, was super interessant.”

 

“Vooral de methodiek met de 8 bouwstenen van goed accountmanagement vond ik interessant en leerzaam.”

 

“Bedankt voor jullie hulp en deskundige kijk op Key-account management. Je hebt me een grote stap verder gebracht.”

 

“Tenminste geen ‘dertien in een dozijn’ training, maar echt goed toepasbaar in de praktijk.”

 

 

Uiteraard hebben we ook diverse referentie mogelijkheden op aanvraag beschikbaar.

 

” Saleskwadraat heeft onze commerciële binnendienst getransformeerd tot een echt commercieel gedreven afdeling, met oog voor de medewerkers en de processen. Door meer meetbaar te maken en anderzijds de mensen te trainen, zijn we van een meer administratieve rol naar een commercieel adviserende afdeling gegaan”

 

 

“Saleskwadraat heeft onze accountmanagers een op maat traject aangeboden. Het 5 daagse maatwerk ‘framework’ Account Management Excellence heeft onze accountmanagers dusdanig ander inzichten gegeven, dat ze veel meer oprecht bezig zijn met de klanten verder te helpen en samen te werken. Digitalisering en maximale meerwaarde creëren staan centraal in dit programma. Hierdoor is het gevolg een betere commerciële prestatie”

 

 

“We hebben samen de commerciële processen opnieuw bekeken met het sales team, in combinatie met sessies om een nieuw meerjarenplan te kunnen maken. De tools die hiervoor werden gebruikt door Saleskwadraat hebben ons een hele stap verder gebracht, vooral de sessies met de strategische planborden en het hier uit voorkomende meerjarenplan, waren voor ons leuke en leerzame dagen”

 

 

“Zelf heb in een 5 daags Account Mangement Excellence programma mogen volgen bij Saleskwadraat. Dit was in een 1 op 1 setting wat voor mij heel prettig was, eindelijk eens alles kunnen zeggen en delen op het gebied van commercie, zonder meningen van andere. Ik heb dat als heel prettig ervaren, met name omdat het zo persoonlijk is en Saleskwadraat heel goed aanvoelt waar er behoeft was tot verbetering bij mij. Ook de locatie en verschillende materialen en praktische tips hebben het voor mij heel duidelijk en compleet gemaakt, echt een aanrader om zo geïnspireerd te raken over mijn vaak”

Saleskwadraat