Teamontwikkeling met SALESKWADRAAT
Vergroot je commerciële slagkracht, motiveer en ontwikkel je team.
Een succesvol team werkt continu aan verbetering, staat open voor verandering en streeft naar team-happiness. Met meer dan twintig jaar ervaring helpen wij teams en hun leiders om de mensen te ontwikkelen, doelstellingen te behalen en activiteiten te optimaliseren.
Wij motiveren teams om het dialoog aan te gaan, onnodige activiteiten los te laten en unieke methodieken te gebruiken voor meer team-happiness.
SALESKWADRAAT biedt ondersteuning door te klankborden, reflecteren en de spiegel voor te houden. We faciliteren en helpen bij het boven tafel krijgen van de echte issues, en nemen indien nodig de ‘mediator rol’ op ons.
Met praktische tools en methodieken analyseren we problemen en leiden we teams naar meer happiness en commerciële slagkracht. We weten ook wanneer het tijd is om een stap terug te doen en het team zelf verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun ontwikkeling en groei.
Commercieel klankbord
In een wereld van voortdurend veranderende technologieën en mogelijkheden is het logisch dat je op zoek bent naar antwoorden of inspiratie. Als directeur, commercieel manager, sales- of accountmanager, teamleider of commercieel medewerker, heb je soms behoefte aan creatieve ideeën. Je zoekt een klankbord, iemand die met een onafhankelijke blik en oprechte aandacht naar je luistert.
Klankboardsessies
Een waardevol groeimiddel voor professionals. Daarom bieden wij uitgebreide kennis om te inspireren en adviseren over nieuwe uitdagingen, vastgelopen zaken, strategie, tactiek, creativiteit, keuzes en de benodigde motivatie. Veel professionals ervaren een “plateau”. Je hebt al een flinke weg afgelegd, maar wat nu? Je zit op een vlak stuk en de weg naar boven lijkt geblokkeerd. SALESKWADRAAT wijst je opnieuw de weg en geeft je de juiste inzichten. Zelfreflectie, interviewtechnieken, integriteit en durf staan centraal in deze sessies. We hebben al honderden succesvolle gesprekken gevoerd. Maak gebruik van onze kennis en ervaring.
Veel gestelde vragen:
- Haal ik het meeste rendement uit mijn team?
- Geef ik inspirerende (sales) meetings?
- Hoe motiveer ik mijn team?
- Hoe maak ik een commerciële veranderslag met mijn mensen?
- Authentiek leiderschap vind ik best lastig.
- Ik wil op andere activiteiten sturen.
- Ik wil een functie met meer verantwoordelijkheid.
- Heb ik de juiste managementstijl? Welke stijlen zijn er voor mijn functie?
- Wat wil ik met mijn team, het komt er nog niet goed uit.
- Door corporate beslissingen verlies ik motivatie, hoe ga ik hiermee om?
- Ik wil met mijn team nieuwe activiteiten ontwikkelen, hoe pak ik dit aan en creëer ik draagvlak?
Samen schetsen we diverse routes en mogelijkheden. We starten met een uitgebreid intakegesprek. Voorafgaand aan dit gesprek ontvang je digitaal een document met vragen, wat bijdraagt aan de gespreksstructuur. De sessies zijn meestal 1-op-1, maar HR, managers en directeuren kunnen zich in overleg bij deze sessies voegen. De cliënt bepaalt, wij adviseren en onderbouwen. Uit ervaring blijkt dat het betrekken van teamleden positieve en verrassende resultaten oplevert.
Geschikt voor: directieleden, dga’s, managers, (key)- accountmanagers, commerciële professionals.
De sessies leveren concrete nieuwe inzichten en ideeën op.
New Business
New Business zorgt voor dynamiek binnen de organisatie. Vrijwel elke organisatie heeft een vorm van New Business. Het is een complex geheel dat een grondige voorbereiding vereist. Professionals die regelmatig met New Business bezig zijn, weten hoeveel energie dit kost en herkennen de complexiteit.
In je functie ben je vaak belast met diverse activiteiten. Hierdoor wordt het een uitdaging om je echt goed te verdiepen en heb je niet altijd alle kennis of creatieve ideeën paraat. Daarom bieden wij uitgebreide New Business sessies aan waarin strategie, tactiek, segmentatie, commercieel presenteren en waarde proposities centraal staan. In deze sessies leveren we maatwerk en zoeken we samen naar de juiste processen en methodieken om goed voorbereid te zijn.
De bedrijven en kandidaten die gebruik maken van deze dienst zijn bereid tot zelfreflectie en durven zich af te vragen:
- Hoe krijg ik grip op de markt?
- Creëer ik de juiste focus?
- Heb ik kennis van broninformatie en hoe zet ik deze in?
- Sluit de strategie van het bedrijf aan op mijn activiteiten?
- Hoe doe ik een juiste klantgerichte segmentatie?
- Hoe bouw ik een stabiel (digitaal) netwerk op?
- Weet ik voldoende van digitale tools in relatie tot commercie?
- Heb ik kennis van Social Selling, Chatgpt, AI?
Hoe gaat een sessie in zijn werk?
We starten met een intakegesprek waarin de functie, uitdagingen, doelen, behoeften en bedrijfsactiviteiten worden besproken. We bespreken wie de klanten en betrokkenen zijn en wat de uitdagingen van het bedrijf zijn. We delen kennis, stellen veel vragen en delen ervaringen en creatieve ideeën.
De sessie kan strikt met directie/managers zijn, maar uit ervaring blijkt dat het betrekken van salesteamleden tot positieve en verrassende resultaten kan leiden.
Indien gewenst kan de strategie, of een gedeelte hiervan, door SALESKWADRAAT worden uitgevoerd. We maken bijvoorbeeld gebruik van O.G.S.M. methodieken.